Ja kāds 18. un 19. janvārī ieskatījās Dabas mājas 702. auditorijā, viņš ieraudzīja neparastu ainu. Skolotāji, plecu pie pleca ar universitātes profesoriem bija kā skolēni klasē - veica eksperimentus ar spoguļiem un svārstiem, rakstīja uz mazas tāfelītes, prezentēja rezultātus auditorijas priekšā, kļūdījās, strīdējās, uzdeva jautājumus, dzēsa, atkal zīmēja, skatījās un veica eksperimentus vēl un vēl.  

Izrādās, ka tas bija seminārs par modelēšanas pieeju fizikas izglītībā, ko vadīja Dr. Marks Latterijs (Dr. Mark Lattery) no UW Oškošā (ASV). Šīs pieejas būtība ir šāda: ja mēs vēlamies iemācīt skolēniem, kā nodarboties ar zinātni, mums pēc iespējas agrāk klasē jāatveido zinātniskās atklāšanas process.

Apskatītās tēmas atspoguļoja plašu dalībnieku interešu spektru un modelēšanas pieejas plašumu: sākot no paņēmieniem, kā panākt, lai skolēni justos ērti, uzstājoties klases priekšā, līdz filozofiskām idejām par to, kas ir zinātniskā modelēšana un kā notiek zinātniskie atklājumi; no eksperimentiem par harmonisku kustību līdz iztēles lomai eksperimentālo datu analīzē. Dažas no aktivitātēm izraisīja tik daudz diskusiju – vēl pāris minūtes, un dalībnieki dotos rakstīt un publicēt zinātniskus darbus.

Iedzert kafiju, uzzīmēt grafiku, parunāt ar komandas biedriem, paņemt kūciņu, izveidot analoģiju – divas dienas pagāja ātri, un katrs devās mājup ar jaunām idejām par to, kā zinātnisko modelēšanu var izmantot savā klasē vai augstkolas auditorijā.

Dalīties