![](/fileadmin/_processed_/7/8/csm_thumbnail_F71ABCAF-3079-4392-96B1-387B4E3D8169_de0d6cc3b6.jpg)
Izrādās, ka tas bija seminārs par modelēšanas pieeju fizikas izglītībā, ko vadīja Dr. Marks Latterijs (Dr. Mark Lattery) no UW Oškošā (ASV). Šīs pieejas būtība ir šāda: ja mēs vēlamies iemācīt skolēniem, kā nodarboties ar zinātni, mums pēc iespējas agrāk klasē jāatveido zinātniskās atklāšanas process.
Apskatītās tēmas atspoguļoja plašu dalībnieku interešu spektru un modelēšanas pieejas plašumu: sākot no paņēmieniem, kā panākt, lai skolēni justos ērti, uzstājoties klases priekšā, līdz filozofiskām idejām par to, kas ir zinātniskā modelēšana un kā notiek zinātniskie atklājumi; no eksperimentiem par harmonisku kustību līdz iztēles lomai eksperimentālo datu analīzē. Dažas no aktivitātēm izraisīja tik daudz diskusiju – vēl pāris minūtes, un dalībnieki dotos rakstīt un publicēt zinātniskus darbus.
Iedzert kafiju, uzzīmēt grafiku, parunāt ar komandas biedriem, paņemt kūciņu, izveidot analoģiju – divas dienas pagāja ātri, un katrs devās mājup ar jaunām idejām par to, kā zinātnisko modelēšanu var izmantot savā klasē vai augstkolas auditorijā.